Monday, February 23, 2009

Kami bertemu didunia fantasi,dibaiah didunia realiti...


Assalamualaikum ww...
Buat tatapan Ateh dan K.Ctku yang dikasihi fillah...
Syukran a'la kulli hal Ya HABIBI Ya ALLAH atas persahabatan dan persaudaraan yang kunjung tiba tanpa diduga dan tanpa dipinta..Aremeen2 YA RABB...
Aku bersyukur atas kurniaan yg tiada nilai dan harganya..Hanya ALLAH sahaja yang bisa mentafsir apa yang tersirat dilubuk hatiku sekian lama...
bak nukilanku yang lalu..Kembara Musafir 1430H bakal merungkai segala kekusutan yang tiba,namun diantara realiti dan fantasi ku yakini ianya pasti...kami bertemu di dunia fantasi ,dibaiah didunia realiti...InsyaALLAH doaku moga kami kan terus berusaha untuk tetap teguh bagai karang di dasar lautan yang tak terusik dilanda badai..Moga roh2 kami terus bersatu menuju yang Maha Satu..janjiMU kan kami pegang demi meraih Syurga Firdausi..Biar nyawa jadi taruhan,asal thabat dalam perjuangan.... Sang Puteri jadi idaman...

sajak ini ku tujukan buat kalian yang dicintai...
moga kita terus maju dan bersatu demi CINTANYA yang Satu...Aremeen2 YA RABB...

Pesan Terakhir (Sajak oleh Syed Qutb)
Sahabat…,
Andainya kematianku kau tangisi,
Pusaraku siram dengan air matamu,
Maka diatas tulang belulangku yang dah luluh,
Nyalakaniah obor untuk umat ini,
Dan,
Lanjutkanlah gerak merebut kemenangan,
Sahabat,
Kematianku hanyalah suatu perjalanan,
Memenuhi panggilan kekasih yang merindu,
Taman-taman indah disyurga Tuhan,
Terhampar menanti,
Burung-burungnya berpesta menyambutku,
Dan berbahagialah hidupku di sana,
Sahabat,
Puaka kegelapan pastikan lebur,
Fajarkan menyingsing,
Dan alam ini kan disinari cahaya lagi,
Relakan lah rohku terbang menjelang rindunya,
Jangan gentar berkelana ke alam abadi,
Di sana cahaya fajar memancar.....
-Sayyid Qutub-1966-

PUPUS- FIRDAUS

Pertemuan yang kuidam masih belum bersua..
Perpisahan yang ku takutkan hadir sudah tiada ku pinta...
Harapan pudar mati tuk mencari lagi..
Bagai lilin yang menerangi lagu padam jua..

Apalah yang mampu ku beri..
Agar rasa ingin berkasih hadir dalam diri..
Tak mampu ku mendusta hati ini lagi..

Cinta yang tersulam tulus..
Pasti takkan pupus..
Hingga tiada yang terluka...
Pada setiap bicaraku..

Kasih yang mengukir mesra..
Hilang dalam tawa..
Namun inginku semula..
Merasai nikmatNYA..

Mampukah rayuan ku ini...
Membuatkan ia kembali..
Setiap kemanisan kasih tulus dan suci..
Hadirkanlah sekali lagi cuma..
Agar bernyawa kasih semula..
MAafkan aku andai keterlaluan pintaku...

huhuhu...maafla ek atas kekhilafan yang hadir smaada disedari atau pun tidak...
cayang slalu...

by,
acik@a'ishah sa'ad

~ Entry kali ini, penaip memberi peluang kepada sahabat penaip yang amat2 penaip sayangi,Nur A'ishah Mohd Sa'ad untuk menunjukkan bakat terpendam beliau.. Di antara kami semua, Aishah lah yang paling pandai mengarang ayat2 bunga... hehe... tak sabar2 nak tunggu blog dia siap.. ~

2 comments:

khalisah said...

terharu...sob2...
he..cop yg pkai tudung kuning 2 kte eh..huhu..(^_^)!!

zinnirah said...

kita nak yang biru.. acik amik yang pink e.. he.. (",)v..