Friday, October 30, 2009

AkHirnYa.....

Bismillah wal hamdulillah..

Setelah sekian lama penaip membiarkan ‘teratak minda’ ni x ber up-date, akhirnya sempat penaip luangkan sedikit masa untuk menyapu sedikit habuk-habuk yang da mula melekat.. Bukanlah sibuk sangat dengan kerja mahupun study, tapi perasaan untuk menulis begitu malap saat-saat ini. Lebih selesa untuk memerhati. Macam-macam alasan penaip boleh bagi kenapa x up date blog.. Tambah-tambah apabila da ada akaun Facebook, semakin kerap pula perasaan ’rajin’ itu datang. Ya Allah, moga aku istiqamah dalam bidang penulisan blog.

Terima kasih kepada sahabat2 penaip kerana disebabkan mereka ada agenda lain malam ni, dapatlah penaip up date blog jap. Walaupun suara-suara ’merdu’ dari cerita yang mereka tonton jelas didengari oleh penaip, penaip tetap buat-buat cool dan cuba untuk tidak menghiraukan kewujudan mereka dan laptop itu. Namun, apabila mereka menyambung pelayaran dengan membuka cerita seram kedua, penaip pun mengambil peluang untuk meminjam laptop seorang lagi sahabat dan membuat keputusan untuk mencoretkan sesuatu di blog ini.

Sebenarnya, masih lagi berfikir nak post apa kali ni.. Mmm.. Ni merupakan salah satu alasan kenapa blog x ber-up date.. Walhal punya la banyak peristiwa yang berlaku di sekeliling kita untuk direspon dan diambil pengajaran....

Tulisan yang lahir dari hati adalah yang terbaik kerana maksud yang kita ingin sampaikan akan sampai kepada pembaca. Mungkin tompokan2 hitam dosa2 yang bertimbun di hati ini menyukarkan untuk penaip menyampaikan sesuatu buat kalian.... Maafkan penaip.. Sehingga bertemu di post yang seterusnya... InsyaAllah..

Semoga Berjaya!! Bittaufiq wannajah!!!


~~ masih menjejak hakikat manusia ~~

No comments: