Wednesday, November 12, 2008

KeNaNGaNKu...

Bila ingat2 balik titisan-titisan ilmu yang pernah aku belajar dari lautan ilmuNya yang Maha luas ni,suka untuk aku imbau kenangan2 lama.Subjek akaun,subjek yang paling aku rindui..mmm...Cuma, plg sakit kena hafal format penyata. Kelemahan aku satu je. Hafalan..(dulu dan sekarang..)Kadang2 tempat-tempat nombor da betul, cuma nama tempat yang nak kene letak tu tak ingat.huk3..Subjek yang aku paling minat subjek ekonomi (walaupun blajar 1 tahun je masa kat matrik) Sbb lecture dia best. En Abd.Rahman dan En. Embi.. Masih terngiang2 lagi keluk2 yg En.Embi suh lukis..Subjek ni kalo pandai goreng, mau dua muka surat aku karang ayat.. Ingat andaian2 dia, then bagi contoh mana2 yang patut.. Tp sedih, subjek ni la yang aku kantoi final exam last sem 2.. Padahal paper ekonomi la yang paling aku yakin dapat A. Alhamdulillah.. Ad sebab Allah tak bagi aku merasa dpt 4.00 sbb Dia tau aku ni kuat berlagak.. Pengajarannya, jangan terlampau yakin selepas menjawab satu2 paper sbb penentu sesuatu kejayaan adalah bukan disebabkan jawapan yg panjang di dalam exam atau isi2 jawapan yang diberikan tetapi penentunya adalah Yang Maha Kuasa,Pencipta pembuat soalan dan diri ini..(Lps exam trus yakin dpt A tuk ekonomi..)Last but not least, pengurusan perniagaan. Banyak kenangan kelas ni.. Especially ngan En. Shahnon sebab aku la orang paling kuat bertekak ngan dia pasal satu2 tajuk.. Kat kelas ni jugak aku dapat tittle 'miss confident' sebab tiap2 kali aku present, aku akan present ngn konfidennye walaupun fakta yang aku bagi tu salah.. huhu..Apa2 pun aku tau En. Shahnon sayang kat aku sebab dia mesti puji group aku tiap2 kali group kitorang wat presentation (hee..) Teringat lak kat projek perniagaan kitorang, cipta produk baru, pen + liquid (idea aku yg xbetoii).. hehe.. last2 ketua pengarah, tukar jadi elektronic organizer.. mintak maaf ye kengkawan.. idea aku memang ntah pape pun..


Apa yang paling aku tak leh lupakan ialah sahabat2 yg sama2 menuntut ilmu di kmp.. stay up sama2, bodek lecture sama2, dan yg paling aku hargai usaha2 mereka mengadakan kelas tambahan sebelum exam (org yg dipilih la).. Alhamdulillah,dengan taufik dan hidayahNya, kat matrik juga aku mula berhijrah.. Dari 'baik' kepada lebih baik ( hehe.. :p).. Ribuan terima kasih buat Madihah, Raslah, Najwa, Wani, Syakila, Yana, Ipah, Fizah, K.ma dan Elin(ad kt ukm skang) atas sebuah jalinan perhubungan yang bernama persahabatan.. Moga Allah sentiasa merahmati dan memayungi kalian dengan rahmatNya yang MAHA Luas... Jutaan kemaafan dipohon andai sudah lama tak mengirim berita dan bertanya khabar.. Hakikatnya, kalian masih lagi daku ingati dan selautan doa tak penah surut buatmu sahabat2ku.... Pesanku buat kalian dan diriku yang hina ini, tinggikanlah Islam di dalam segenap ruang kehidupan kita,baik tingkah laku dan pemikiran.. Daku tahu kalian lebih hebat dan lebih layak dari diri ini.. Moga hidayah Allah menyinari hidup kalian dan semoga ukhwah yang terjalin atas izinNya berkekalan hingga ke hari kita bertemu denganNya..

” Kupasti suatu masa
Engkau dan aku kan bertemu semula
Kembali menjalinkan detik nan indah
untuk kenangan bersama…..”
-perenggan last lagu kau,kawan dan teman-unic...

p/s : teringat pesanan terakhir En. Embi, kalo lepas grad tak dapat kerja jangan lupa cari dia.. =p

~ MaaFKaNLaH BiLa TeRLuKa,fAhAmIlAh bIlA kElIrU,NaSiHaTiLaH BiLa TeRLeKa,tEgUrlAh bIlA tErsIlAp,iNGaTiLaH BiLa KeSuNYiaN.. ItUlAh kEhEbAtAn UkhwAhfIllAh ~

1 comment:

sya_ais said...

salam....setiap pertemuan pasti da perpisahan tp pisah bt sementara jer la....insyaALLAH ukhwah kita kerana ALLAH Taala.....La Tahzan Nabila, seytiap dr kita smua pasti mempunyai mehnah yg berbeza dlm membawa perjuangan ISLAM ini....doakan koi n selah kat UM ni terus kuat yer...